Osoba chora na cukrzycę w stanie ciężkiej hipoglikemii (zbyt niski poziom cukru we krwi) może nie mieć możliwości sama sobie pomóc i będzie potrzebować Twojej pomocy!

Zachowanie diabetyka, który ma bardzo niski poziom cukru we krwi może częściowo przypominać stan upojenia alkoholowego i niestety często jest z nim mylony, a choremu nie udziela się odpowiedniej pomocy. Dlatego jest niezwykle ważne by nie przechodzić obojętnie obok, gdy może być zagrożone czyjeś zdrowie i życie!

Diabetyk może mieć silikonową opaskę lub legitymację z informacją o cukrzycy. Nie ruszamy osprzętu diabetyka i nie podajemu mu żadnych leków.


Jakie są Objawy hipoglikemii:

- zawroty głowy
- głód
- osłabienie
- drgawki
- zataczanie się
- bladość
- trudności w komunikowaniu się
- drażliwość
- nerwowość
- niepokój


Co zrobić, żeby pomóc osobie chorej na cukrzycę?


Jeżeli osoba ma zaburzenia świadomości lub powoli traci przytomność, ale może przełykać, należy podać cukier lub słodzony napój (woda z cukrem, cola, sok). Jeśli mimo wszystko stan się nie poprawia albo nastąpiła utrata przytomności natychmiast wzywamy pogotowie ratunkowe 999 lub 112!

Pamiętaj - Twoja szybka reakcja może uratować życie osoby z cukrzycą!