Ładowanie . . .
Ładowanie . . .

Zgłaszanie naruszeń

Diabetyk24 przykłada szczególną wagę do prowadzenia działalności transparentnie i zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, dlatego umożliwia zgłaszanie sytuacji mogących stanowić naruszenie lub potencjalne naruszenia prawa.

Jakie naruszenia podlegają zgłoszeniu?

Działania niezgodne z przepisami prawa w zakresie wskazanym w art. 3 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów dotyczą:
a)  korupcji;
b) zamówień publicznych;
c) usług, produktów i rynków finansowych;
d) przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
e) bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
f) bezpieczeństwa transportu;
g) ochrony środowiska;
h) ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
i) bezpieczeństwa żywności i pasz;
j) zdrowia i dobrostanu zwierząt;
k) zdrowia publicznego;
l) ochrony konsumentów;
m) ochrony prywatności i danych osobowych;
n) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
o) interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
p) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
r) konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach
jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt a–p.

Kanały zgłaszania naruszeń

Zgłoszenie naruszenia jest możliwe za pośrednictwem poniższych kanałów komunikacji:

  • skrzynki e-mail: naruszenia@diabetyk24.pl,
  • pisemnie na adres siedziby Diabetyk24 z dopiskiem: „Zgłoszenie naruszenia’’. 

Zgłoszenie powinno zawierać istotne informacje na temat danego naruszenia, tj.:

  • datę oraz miejsce zaistnienia nieprawidłowości lub datę i miejsce      pozyskania informacji o nieprawidłowości,
  • opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia nieprawidłowości,
  • wskazanie podmiotu, którego dotyczy zgłoszenie nieprawidłowości,
  • wskazanie ewentualnych świadków nieprawidłowości,
  • wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje zgłaszający, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania nieprawidłowości.

Zgłoszenia, które nie dotyczą ww. zakresu naruszeń lub nie zostały zgłoszone przy wykorzystaniu wskazanych kanałów zgłaszania nie są rozpatrywane w trybie procedury zgłaszania naruszeń.

Prawa zgłaszającego

Osoba zgłaszająca naruszenie ma prawo do:

  • zachowania poufności swojej tożsamości, w przypadku jej ujawnienia podczas dokonywania zgłoszenia lub w przypadku, gdy tożsamość jest możliwa do ustalenia;
  • ochrony przed działaniami odwetowymi (informację o ich wystąpieniu zgłaszający powinien przekazać za pośrednictwem wybranego ww. kanału zgłaszania naruszeń). Ochrona przed działaniami odwetowymi dotyczy również osoby powiązanej z osobą zgłaszającą oraz osoby pomagającej w dokonaniu zgłoszenia.
  • otrzymania informacji dotyczącej:

-  potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania praw i obowiązków osoby zgłaszającej (możliwe tylko w przypadku zgłoszenia nie anonimowego),
-  planowanych lub podjętych działań następczych i powodów takich działań w terminie 30 dni  od dnia potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia,
-  braku podstaw do rozpatrzenia zgłoszenia,
-   uzupełnienia informacji przekazanych w zgłoszeniu do czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego.

Zgłoszenia zewnętrzne

Osoba zgłaszająca ma prawo do dokonania zgłoszenia zewnętrznego, które przyjmowane jest przez Rzecznika Praw Obywatelskich lub organy publiczne, które są odrębnymi administratorami w zakresie danych osobowych podanych w zgłoszeniu.
Zapoznaj się z treścią Klauzula informacyjna  dla zgłaszających naruszenia.

Pobierz naszą aplikację

zawsze pod ręką