Ładowanie . . .
Ładowanie . . .

Jak złożyć zamówienie na produkty refundowane?

Jeśli planujesz zrobić zakupy w naszym sklepie internetowym, to warto wiedzieć, jak składać zamówienia refundowane. Poniżej znajdzieśz instrukcje krok po kroku

Instrukcja Wideo 

 

Jeżeli nie wiesz jak poprawić zamówienie, żeby błąd zniknął to przejdź TUTAJ – Omówienie błędów przy zakupie produktów refundowanych

Krok po kroku

1)  Znajdź produkt, który chcesz kupić 

  • A - skorzystaj z wyszukiwarki 
  • B - znajdź produkt w kategoriach
  • C - Kliknij w banner

Produkty refundowane mają w swojej nazwie frazę: „Refundacja NFZ”

2) Na karcie produktu wybierz opcję Refundacji NFZ, która Ciebie dotyczy

Jeżeli nie jesteś pewien czy masz refundację z kodem 47ZND/DN to jej nie zaznaczaj

Po wybraniu opcji zobaczysz Twoją odpłatność za produkt w zależności od poziomu refundacji.

Wybierz ile sztuk chcesz kupić. Dodaj produkt do koszyka

 
Dodaj wszystkie produkty Refundowane i pełnopłatne np. plastry zabezpieczające i przejdź do Koszyka (prawy górny róg) 
 

3) Dodaj nowe zlecenie

Dla produktów refundowanych kliknij „Dodaj nowe zlecenie” lub Wybierz zlecenie, które już w przeszłości dodałeś/aś do konta
Jeżeli nie jesteś zalogowany to zostaniesz poproszony o zalogowanie lub zarejestrowanie konta w sklepie.

Po zalogowaniu, jeżeli dodajesz nowe zlecenie pojawi się formularz.

a) Podaj 4 cyfrowy KOD PIN z e-zlecenia  lub 13 cyfrowy numer zlecenia

b) Podaj numer PESEL osoby, na którą jest refundacja.

Po uzupełnieniu wciśnij Zapisz Zlecenie

Nie używaj „-” (myślników). One pojawią się same.

4) Wybierz termin realizacji

  • Pierwszy realizowany miesiąc (pierwszy miesiąc za który chcesz wykupić produkty np. wrzesień)
  • Ilość realizowanych miesięcy (liczbę miesięcy za jakie chcesz wykupić produkty, w tym zamówieniu np. 2 miesiące – wrzesień i październik
Następnie sprawdź ilość sztuk, którą chcesz wykupić. Na niebieskim dymku pokazane jest ile maksymalnie w wybranym okresie możesz wykupić sztuk.
Możesz podejrzeć parametry swojego zlecenia klikając w (?) umieszczony przy numerze zlecenia.
Po uzupełnieniu wszystkich zleceń kliknij „Przejdź do kasy”
W dalszej części zakup nie różni się od zakupów w każdym innym sklepie internetowym.
W przypadku błędnie wybranych parametrów zamówienia przy próbie przejścia do kasy pojawi się komunikat o błędzie z informacją co należy poprawić
Jeżeli nie wiesz jak poprawić zamówienie, żeby błąd zniknął to przejdź TUTAJ – Omówienie błędów przy zakupie produktów refundowanych

Najczęściej popełniane błędy

1) Przekroczony okres refundacji ze zlecenia

Zaznaczyliśmy, że chcemy wykupić produkt na 5 miesięcy zaczynając od października 2023 (tj. paz, lis, gru, sty, lut). Nasze zlecenie zostało wystawione od Sierpnia 2023 na 6 miesięcy, więc ostatni miesiąc, który możemy wykupić to Styczeń 2024.

Co zrobić?

Ustaw Pierwszy realizowany miesiąc i Ilość realizowanych miesięcy zgodnie z tym na co pozwala zlecenie (np. zamień 5 miesięcy na 4 miesiące).
Następnie sprawdź czy wybrana ilość sztuk będzie się zgadzała i przejdź do kasy.

2) Przekroczona maksymalna liczba sztuk na pół roku

Dla pacjentów bez dodatkowych uprawnień w przypadku produktu FreeStyle Libre 2 jest limit wykupu maksymalnie 13 sztuk w okresie 6 miesięcy.

Przykład:

Pacjent wykupił w ostatnich 4 miesiącach 11 sztuk produktu. Teraz chcąc zrealizować 2 kolejne miesiące może wykupić maksymalnie 2 sztuki.

Co zrobić?

Zmniejsz liczbę sztuk, które chcesz wykupić lub zwiększ liczbę miesięcy, które chcesz zrealizować.
Sugeruj się podpowiedziami w dymku „Przysługuje 2 szt.”.

3) Przekroczona liczba zamawianych sztuk

Próbujesz wykupić więcej sztuk miesięcznie niż wynosi Twój miesięczny limit.

Przykład

Wybrane są dwa miesiące w Ilość realizowanych miesięcy i pacjent próbuje wykupić 7 sztuk produktu.

Zgodnie z parametrami zlecenia pacjent może wykupić maksymalnie 3 sztuki produktu miesięcznie, więc na 2 miesiące może to być maksymalnie 6 sztuk.

Co zrobić? 

Zmniejsz liczbę sztuk, które chcesz wykupić lub zwiększ liczbę miesięcy, które chcesz zrealizować.
Sugeruj się podpowiedziami w dymku „Przysługuje 6 szt.”.

4) Wybrany okres zawiera już wykupione miesiące

Próbujesz zrealizować zlecenie na miesiąc, w którym dokonałeś już zakupu produktu.

Możesz jeden raz w miesiącu dokonać zakupu na dane zlecenie.
Jeżeli już raz złożyłeś zamówienie to musisz czekać do kolejnego niewykupionego okresu.

Co zrobić?

Wybierz okres dla którego nie masz jeszcze zamówienia.

W podanym przykładzie zmień pierwszy realizowany miesiąc na kolejny po 2023-09.

5) Wybrana liczba miesięcy jest za duża w stosunku do podanej liczby szt.

Próbujesz zrealizować zlecenie na 2 miesiące wykupując tylko 1 sztukę.

Co zrobić?

Wybierz mniejszą ilość realizowanych miesięcy lub zwiększ liczbę sztuk do wykupu.

W podanym przykładzie na 2 miesiące możesz wykupić 4,5 lub 6 sztuk.
Jeżeli chcesz wykupić 1,2 lub 3 sztuki zaznacz w Ilość realizowanych miesięcy: 1 miesiąc.

6) Zlecenie może występować tylko raz w koszyku

Próbujesz zrealizować to samo zlecenie w dwóch pozycjach w koszyku

Co zrobić?

Usuń 1 pozycję lub wybierz dla niej inny numer zlecenia, który posiadasz

7) Nie możesz zrealizować zamówienia, kiedy zlecenia mają wybrany różny „pierwszy realizowany miesiąc”

Próbujesz zrealizować dwa różne zlecenia zaznaczając różne miesiące Pierwszego realizowanego miesiąca.

Co zrobić?

Wybierz ten sam Pierwszy realizowany miesiąc lub złóż 2 oddzielne zamówienia dla tych pozycji.

8) Wybrałeś błędną opcję refundacji dla danego zlecenia

Wybrałeś produkt z innej kategorii lub wybrałeś błędną opcję Refundacji NFZ na karcie produktu. 

W pokazanym przykładzie powinieneś wybrać na karcie produktu opcję dla osoby z ukończonym 26 rokiem życia (P.091.00), bo masz więcej niż 26 lat.

Co zrobić? 

Kliknij w oznaczenie wybierz odpowiedni produkt i wybierz opcję refundacji zgodnie z Twoim wiekiem i wystawionym zleceniem.

Uwaga: jeżeli nie wiesz czy przysługują Ci dodatkowe uprawnienia 47ZND/Zn/ND to ich nie zaznaczaj.

9) Brak zarejestrowanego zlecenia na podane dane

Wprowadziłeś numer zlecenia i numer PESEL, których nie ma w systemie NFZ.

Co zrobić?

Sprawdź dokładnie czy wpisałeś poprawnie 13 cyfrowy numer zlecenia lub 4 cyfrowy numer PIN.

Sprawdź czy podajesz poprawny PESEL osoby, na którą przysługuje refundacja.

Pobierz naszą aplikację

zawsze pod ręką