Reklamacje i zwroty
I. Reklamacje Produktów – rękojmia
- Wszystkie Produkty oferowane w naszym sklepie są fabrycznie nowe i pochodzą z wiarygodnego źródła.
- Diabetyk24 ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego na zasadach określonych w przepisach art. 556 - 576 Kodeksu cywilnego za wady fizyczne i prawne Produktów (rękojmia). Kupujący na zasadach określonych w powyższych przepisach ma prawo żądania odpowiednio: usunięcia wady, wymiany rzeczy na wolną od wad, obniżenia ceny albo może odstąpić od umowy.
- Jeżeli, nie zawarto odmiennej informacji w opisie Produktu, Produkty nie są objęte gwarancją sprzedawcy w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego, ale sprzedawca przekazuje gwarancje udzielone przez producentów Produktów.
- Reklamacje dotyczące Produktów należy kierować na adres mailowy sklep@diabetyk24.pl lub listownie na adres: Diabetyk24 Sp. z o.o., ul. Traktorzystów 28D, 02-495 Warszawa. Reklamacje będą rozpatrywane w ciągu 14 dni od ich otrzymania, a gdyby nie było to możliwe, Sprzedający poinformuje Kupującego w tym terminie o planowanym czasie rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Sklep niezwłocznie, ale z uwzględnieniem specyfiki żądania - dokonuje usunięcia wady, wymiany rzeczy na wolną od wad lub zwraca płatności
w całości lub części na rachunek bankowy wskazany przez Kupującego. - W przypadku uznania reklamacji zostaną również zwrócone Kupującemu uzasadnione koszty zwrotu towaru w wysokości nie wyższej, niż koszty poniesione przez Kupującego. Sprzedawca ponosi także koszty ponownego nadania towaru do Kupującego.
- W przypadku odrzucenia reklamacji, Kupujący może skorzystać z pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów np. Federacji Konsumentów. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych rzeczników konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, właściwych organizacji społecznych oraz pod adresami dostępnymi na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- W przypadku odrzucenia reklamacji, Kupujący może skorzystać z postępowania pozasądowego w celu rozstrzygnięcia sporu. Podmiotem właściwym do prowadzenia takiego postępowania jest Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Warszawie, którego strona internetowa dostępna jest pod adresem: http://www.wiih.org.pl/.
II. Prawo odstąpienia od Umowy
- Każdy Klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej z wykorzystaniem narzędzi Sklepu Internetowego w terminie 14 dni od odebrania Produktów objętych Zamówieniem - bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem punktu 7 - 9 poniżej.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia odebrania Produktów, tj. od dnia, w którym Kupujący wszedł w posiadanie Produktów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w posiadanie Produktów.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący musi poinformować Sklep pisemnie o odstąpieniu od umowy przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu i dołączyć pisemne oświadczenie do przesyłki zawierającej zwrot Produktu.
- Kupujący może skorzystać z wzoru formularza wskazanego w punkcie VI poniżej, ale nie jest to obowiązkowe dla zachowania skuteczności takiego odstąpienia, o ile z jego treści wynikać będzie bezwarunkowa i jednoznaczna wola Kupującego, aby od umowy odstąpić.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Kupujący wysłał oświadczenie o odstąpieniu przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Kupującemu, zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumentów, nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest:
a) produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
b) rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
- Zgodnie z § 3 punkt 8 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych (tj. Dz.U. 2015, poz. 481) przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, poz. 827) nie stosuje się.
- Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, której przedmiotem są produkty lecznicze i wyroby medyczne. Produkt leczniczy lub wyrób medyczny może być, zgodnie z art. 96 ust. 7 ustawy z dnia 6.09.2001 r. Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz.U. z 2008 r Nr 45 poz.271 z późniejszymi zmianami), zwracany wyłącznie z powodu wady jakościowej, niewłaściwego ich wydania lub sfałszowania produktu leczniczego.
III. Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej w Sklepie Internetowym na podstawie punktu II ust. 1 powyżej – Sklep zwróci Kupującemu kwotę odpowiadającą cenie brutto Produktów wskazanych w Oświadczeniu o odstąpieniu. Sklep nie zwraca poniesionych przez Kupującego dodatkowych kosztów przesyłki, jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Diabetyk24
- Złożenie oświadczenia o odstąpieniu bez odesłania Produktu objętego odstąpieniem - nie wywołuje żadnych skutków prawnych.
- Produkty należy odesłać lub zwrócić na adres: Diabetyk24 Sp. z o.o., ul. Traktorzystów 28D, 02-495 Warszawa, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 18.
- Kupujący ponosi koszty zwrotu lub odesłania Produktów.
- Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Zwrot kwoty należnej w następstwie odstąpienia od Umowy nastąpi w terminie do 14 dni od otrzymania przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu wraz z Produktem, przelewem na rachunek
bankowy wskazany przez Kupującego na druku odstąpienia, zaś w przypadku niewskazania numeru rachunku - na rachunek, z którego dokonana była płatność za Produkt.
W przypadku niemożności ustalenia rachunku do zwrotu, Sklep będzie kontaktował się z Kupującym w celu określenia sposobu zwrotu. - W przypadku jeśli Produkt posiadał kartę gwarancyjną - Kupujący jest zobowiązany odesłać Produkt wraz z kartą gwarancyjną.
- Jeżeli Produkt był kupowany w ramach programu promocyjnego - udzielone ewentualne rabaty na inne Produkty w związku z kupnem Produktu zwracanego - zostaną odliczone.
- Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z Produktu w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
IV. Reklamacje transmiterów i sensorów Eversense
- Reklamacje dotyczące transmiterów i sensorów Eversense (łącznie jako „Produkty” a każdy osobno jako „Produkt”) są rozpatrywane bezpośrednio przez firmę Ascensia Diabetes Care Poland
sp. z o.o. („Ascensia”), która udziela na Produkty rękojmi określonej w Kodeksie Cywilnym. - Produkt użyty niezgodne z jego właściwym zastosowaniem, wskazanym w ulotce załączonej do Produktu, nie jest objęty rękojmią, ani gwarancją.
- Wszelkie reklamacje Klient powinien przedstawić wraz z dowodem zakupu Produktu (Potwierdzenie Zamówienia lub właściwa faktura).
- Reklamację Klient powinien złożyć do Działu Obsługi Klienta Ascensia:
• telefonicznie + 48 22 372 72 20 wew. 4 od poniedziałku do piątku w godz. 9 .00 – 17.00
lub
• drogą elektroniczną na adres: eversense.pl@ascensia.com
- Firma Ascensia przeprowadzi kontrolę mającą na celu sprawdzenie jakości Produktu (jego ewentualnej wady) lub niezgodności Produktu z Zamówieniem i poinformuje Klienta o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą elektroniczną na adres podany przy rejestracji na stronie internetowej w terminie do 14 dni od daty złożenia reklamacji.
- W razie stwierdzonej wady Produktu lub jego niezgodności z Zamówieniem, Ascensia pokryje koszty wysyłki w związku z odesłaniem Produktu i nie obciążając Klienta żadnymi dodatkowymi
kosztami - dokona reklamacji złożonej:
a) na podstawie rękojmi, zgodnie z żądaniem Klienta, polegającej na wymianie Produktu na nowy albo odstąpienia od umowy, jeśli wada Produktu jest istotna; albo
b) na podstawie gwarancji, zgodnie z żądaniem Klienta, w przypadku:
(i) transmitera – wymiany produktu na nowy z zachowaniem warunków ograniczonej gwarancji producenta dołączonej do Produktu;
(ii) sensora - jeżeli wada Produktu wystąpiła w czasie użytkowania przez Klienta, a przed upływem 180 dni od rozpoczęcia użytkowania przez Klienta, wówczas Ascensia za pośrednictwem Diabetyka24 zwróci proporcjonalnie Klientowi kwotę równą ilości dni, jakie pozostały do upływu terminu 180 dni używania Produktu, a przez które to dni Klient nie mógł używać Produktu z powodu jego wady.
- W przypadku wymiany Produktu na nowy, bądź odstąpienia od umowy – własność wadliwego Produktu przechodzi z powrotem na firmę Ascensia.
V. Reklamacje sensorów FreeStyle Libre firmy Abbott zakupione w ramach refundacji
- Reklamacja są rozpatrywane bezpośrednio przez firmę Abbott, która udziela na Produkty rękojmi określonej w Kodeksie Cywilnym. Abbott odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna lub prawna zostanie stwierdzona przed upływem 2 (dwóch) lat od dnia wydania Produktu Klientowi.
- Produkt użyty niezgodne z jego właściwym zastosowaniem, wskazanym w ulotce załączonej do Produktu, nie jest objęty rękojmią, ani gwarancją.
- Wszelkie reklamacje Klient powinien przedstawić wraz z dowodem zakupu Produktu (Potwierdzenie Zamówienia lub właściwa faktura).
- Reklamację Klient powinien złożyć:
• listownie (Abbott Laboratories Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Postępu 21B, 02-676 Warszawa),
• telefonicznie (800 222 688 Poniedziałek-Piątek 8:00–17:00), lub
• drogą elektroniczną do Działu Obsługi Klienta Abbott dok.adc@abbott.com
- Firma Abbott niezwłocznie powiadomi Klienta o sposobie, w jaki należy Produkt odesłać lub oddać do dyspozycji Abbott, o ile nie został on przesłany wraz z formularzem reklamacji.
- Firma Abbott przeprowadzi kontrolę jakości mającą na celu sprawdzenie faktycznej niezgodności Produktu z Zamówieniem i poinformuje Klienta o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą elektroniczną na adres podany przy rejestracji na stronie internetowej w terminie 14 dni od daty złożenia reklamacji (tj. od dnia dostarczenia produktu do Abbott).
- W razie stwierdzonej niezgodności Produktu z Zamówieniem, Abbott zwróci Klientowi koszty wysyłki poniesione w związku z odesłaniem Produktu i nie obciążając Klienta żadnymi dodatkowymi kosztami - dokona reklamacji złożonej:
a) na podstawie rękojmi: wymiany Produktu na nowy, naprawy Produktu, obniżenia ceny Produktu, odstąpienia od umowy, jeśli wada Produktu jest istotna; zgodnie z żądaniem Klienta,
b) na podstawie gwarancji: wymiany Produktu
- W przypadku wymiany Produktu na nowy bądź odstąpienia od umowy – własność wadliwego Produktu przechodzi z powrotem na firmę Abbott.
- Czytniki objęte są dwuletnią gwarancją Abbott.
- Sensory FreeStyle Libre nie są objęte gwarancją. Formułując reklamację w oparciu o uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne sensora FreeStyle Libre, należy pamiętać, że okres ważności sensora wynosi do 14 dni. Jest to okres maksymalny, a nie okres minimalny. Abbott jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. Uszkodzenie sensora FreeStyle Libre na skutek nieprawidłowego używanie przez Klienta nie stanowi podstawy do jego reklamowania.
VI. Wzór formularza odstąpienia od umowy
Adresat: Diabetyk24 Sp. z o.o., ul. Traktorzystów 28D, 02-495 Warszawa, sklep@diabetyk24.pl
- Ja/My( *) niniejszym informuję/informujemy( *) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy( *) umowy dostawy następujących rzeczy( *) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy( *) /o świadczenie następującej usługi( *)
- Data zawarcia umowy( *) / odbioru( *)
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
- Adres konsumenta(-ów)
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data
( *) Niepotrzebne skreślić.